vineri, 20 februarie 2009

COMUNA MARCA - stradanii nebune


Comuna Marca - localitate de vechi mineri ( fosti truditori din Minele Borumblaca , Ip , Valea Cerului , Camar si Sarmasag.

*** Dedic acest mic si sumbru poem minerilor marcani care si-au mancat sanatatea ,fericirea unii chiar au dat tributul vesnic in galeriile pustii din minele din jurul Marcii . Cu toate ca a fost scris acum zeci de ani , e de o actualitate zguduitoare , inca se mai sufera de pe urma acelor "pustii galerii" , inca se mai moare sub acele "stanci de carbune ". ...nimeni nu mai vorbeste frumos de aceea perioada ... tip gulag sau univers concentrationar +1960 - +1989).

MINERUL

IN STRADANII NEBUNE
SURP STANCI DE CARBUNE
PENTRU-O PITA DE TACIUNE ...
AM UITAT SA MAI RAD ...
DE BUNA SEAMA PLANSUL MI-E HAD ...
TRUPUL MI-E GOL ,
BLIDUL MI-E GOL ,
BRATUL SE FACE TOT MAI DOMOL ...
PE-O ZI DE GER , CA ASTA ,
MI-AM DUS SUB PAMANT NEVASTA ...
COPIII , GALBENI CA CEARA ,
MI I-A 'NGROPAT , PE AMANDOI PRIMAVARA ,
SURP STANCI DE CARBUNE,
PRIN PUSTII GALERII
PENTRU-O PITA DE TACIUNE ...
SI-S TOT MAI NATANG TOT MAI URAT ,
IN PRAFUL GROS CE MA STRANGE DE GAT ...

1937 A . Cotrus





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu